Direktlänk till inlägg 20 augusti 2021

aug 2021

Av Annica Brandt - 20 augusti 2021 16:50

Min kära ängel  


Ser farm emot denna höst med nya projekt och fortsätta där jag slutade i våras. Men även jag har taget nytt beslut att jag tänker verkligen vissa att jag verkligen inte bryr mig längre och har fått mig en tankeställare är det värt att slösa min energi som verkligen andra tror att man lyckas att dra ner igen i skiten. Ärligheten vara längst och jag tänker aldrig ljuga utan dom kan själva få se att dom verkligen inte ska tro att dom bestämmer i denna trapp som dom tror. Det är bara dom själva som gräver en gropp inte jag. Jag hade mina aningar på att vissa skulle se saker mellan fingrarn och inte göra något åt det som andra trodde att dom kunde lyckas med. och att dom själv bet sig i näsan. Om man nu inte själv vill göra åt sina egna problem och mår själv psykiskgt dåligt då ska man verkligen inte sitta och snacka att om att andra är det innan man vet saker handlar om, passar det inte galoserna så får man byta till ett par skor då. Man kanske ska börja sätta sig själv ner och fundera på vad man själv säger och inte hela tide skriva ner andras ord och meningar och sen ändra på allt det kommer andra på vad man gör själv.   Om man nu tror på att man kan bete sig som en diktaror och att man äger dennna trapp så kan man hälsa hem på det också, vad har jag sagt enligt hyreslagen så den som står förkontraktet ska se till att man ej står och sprejat, spelar in utanför ska se till att det inte förekommer plus att man inte heller får hela ner något på någon annans balkong. Det finns lagar som man måste följa och det står när man skriver på ett kontrakt annars är det ett kontraktsbrott. Men när man själv mår dåligt så göra man precis som man själv vill därför blir man inte heller så speciellt respekterade av andra heller. Detta har jag påstått flera gånger men ändå skiter man i saker och slår döv örat till och tror saker hela tiden att jag gör det och pratar vit och brett hela tiden. Om dom hade bara veta vad jag menar så har jag gått på vad dom gör och säger, jag har vänt allt emot dom själv så som dom har sagt har jag gjort.   Men att jag har hållt saker för mig själv om andra saker det tänker jag hålla för mig själv också "hemligt" och det berör inte alla, detta var kanske för att dom skulle fatta att det kan ske saker utan att man själv annar...  

Men det hät med att Glömma, förlåta och gå vidare det vissa inte vad det är utan då måste man hålla på från det man slår upp ögonen det sena natten... Tro dom att dom fick gehör i natt för att man själv går över gränser att beter sig som att jag gör vad jag vill.. Inte änns jag har ringt någon stan på natten för att gnälla  eller betal en massa pengar för attt ringa ut vaktbolaget.  Men man själv har kanske ett brutet hjärta och ett större problem med sig själva än vad jag har, jag vet att det finns olika nivårs skillnader på röster men då kanske man också måste acceptera saker och titta bakom människan istället för problemet. och lära känna varför människan bete sig som den gör utan att man går på person angrep och dömmer efter att man är mera värd en någon annan. Jag kan ej rå för att man har valt att köpa alkohol för dölja sina egna synder och det är ej mina problem var dom lägger sina ekonomi på, då ska man skita i vad jag säger om min ekonomi också och sluta och älta allt, hör man inte själv hur man låter....  

Jag tänker verkligen vissa att det är ett stopp på allt från med dagens datum... och kom inte sen och anklaga mig för saker som jag ej har sagt eller gjort för då får man ytterligare eett mera helvete det ska jag se till att dom mår ännu sämre än vad dom gör nu två av dom..... man kan inte göra som man vill hela tiden och bete sig som svin för att rädda sitt egna skinn och rygg.

 

Från och med idag så kommer jag att vissa att jag inte är rädd och bryr mig inte och verkligen ha den inställningen hitt men inte längre, och att det inte är någon annan som kan bestämma över mitt huvud och tro att man kan bete sig hur som helst och försöka med saker som inte berör andra vad jag säger till min familj eller till någon annan. 

Jag har fatta varför det blev som det blev för att vissa människor inte kunde accepter att jag vissade medkänsla för andra och bryde mig om andra inte änns det kunde andra förstå utan då satte svart och avensjuka in istället för att se åt andra hållet och va lite tacksam för att någon annan bryde sig på ett posetivit sätt och inget annat.  

puss å kram till alla jag älskar på denna jord         

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Annica Brandt - 24 november 2021 12:20

Godeftermiddag min ängel   Du finns någonstans där uppe i himelnen som alltid vill lyssna och läsa vad jag har för tankar och att jag vill bara skriva av mig till dig. Jag vet att du alltid kommer att finnas runt mig tills vi återförens igen med ny...

Av Annica Brandt - 18 november 2021 14:44

Godeftermiddag min ängel   varför ska man behöva bli förbannade varje dag för att människor kör igång med sitt provocerande och trakasserande utan att det finns anledningar till det och reta mig så dom får syre på elden 24/7? Man tänker verkligen i...

Av Annica Brandt - 13 november 2021 09:44

Godmorgon min ängel     "Man undra ibland hur mycket skit man ska behöva gå igenom, och undra hur länge man orkar, men helvete vad man blir stark av motgångar. Det finns ingen som är så stark somden som kämpat. Enda gången jag backar är när jag t...

Av Annica Brandt - 10 november 2021 09:14

Godmorgon min fina ängel   Varför ska man alltid behöva känna sig irriterade 24/7 och varje dag för att man vet att det finns människor så fort man vakna sätter igång med sitt dåliga samvete och beteende? Varför kan man aldrig få vara i fred o...

Av Annica Brandt - 9 november 2021 03:59

godmorgon min ängel     Jag funderar på hur vissa saker sak sluta med allt för att man ej kan ge sig när det gäller att det går förlångt ibland och det blir ett åtlöje för att rädda sitt egna skinn för att försöka bli av med andra människor. Att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards