Direktlänk till inlägg 18 oktober 2021

oktober 2021

Av Annica Brandt - 18 oktober 2021 00:14

Godnatt mina änglar  

Jag blir så jävla ledsen och utåtagerade och har en stor aggretion emot människor som verkligen vill förstå.

"Det handlar inte om att försöka förstå hur andra människor förstår, ibland kanske inte det handlar om att man har rätt och fel utan att man kanske måste sätta sig in i andras situationer för att förstå saker och inte bara ta för givet att man kan bete sig hur som helst i olika situationer."

Min irritation började redan i natt för att man blir väck av olika saker och andra inte kan förstå att det kan höras från olika ställen utan då ska man bara gå på en människa för att man tror att det kommer från den personen. 

Att det blir bråk eller disskusionen är så det inte handlar alltid om oss vuxna utan det kan handla om andra saker some n baggatell och det måste man kunna ta när man bor i flerfamiljshus man är inte själv i ett hus. Det kan komma vart som hellst i från.. Bara för att nadra inte har sina egna barn hemma och vill ha lugn och ro då behöver man inte gå på andra för att man inte kan acceptera eller respekter att det inte alltid är jag eller någon annan som bråka eller diskuterar.   Man kanske inte alltid att man har bra dagar och det behöver nte alltid handla om alla andra utan det kan handla om andra saker som ej berör andra. Jag är tillräckligt vuxen att kunna ta vara på mitt förttifemåriga liv och vet vad mitt liv handlar om , sen skiter jag i aom inte någon annan klar av att ta hand om sitt egna liv. men förhelvet gå inte på mig och skyll ifrån er bara på att det alltid är mitt fel med saker.  Jag har mina problem och även fel men jag kan också ändra mig om det skulle behövas men på vissa saker kommer jag aldrig att ändra mig på speciellt inte när det gäller min omgivnig.  Jag är så jävla trött på att jag hela tden ska bli stoppade på saker medans andra hela tiden håller på tjugofyra sju och att det är helt okej att dom får göra saker och sitta och sncka sin egna skit bakom andras rygg och kritisera mitt liv och vad jag gör eller går. Kallas att man inte har ett eget förstånd eller ansvar för sitt egna liv utan rena avensjukan att man själv har valt att bete sig så här. Innan man dömmer andra så kanske man ska titta på sig själv om man själv är fel fri på saker och ting. idenna fråga och diskussion så är svaret NEJ och ett jävla stort Nej också.... vill man att nadra ska lyssna på vad man vill ha sagt då säger man inte till andra att sluta när man ej kan göra det själv. Och dessutom måste man ha ett jävligt tråkigt liv själv när man inte kan ändra på sig själv, jag kan inte ändra på någon annan om inte jag kan ändra på mig. Man lär sig väldigt mycket när man har människor runt sig hela dagarna hur man ska bemöta andra, det handlar hur man ger signaler till mottagaren i olika kommunikationer och vad man vill ha för medlat för att få fram sitt budskap till människor, handlar inte om att jag ska sätta ditt någon utan att jag själv måste våga sätta ner foten och börja våga vissa vem jag är och få med mig respekten från andra att jag är jag och att andra måste acceptera ett nej att jag vill inte och inte utnyttja min personlighet och köra med en sådan full respektlöshet för att man ej kan acceptera andras åsikter eller kritik. Jag lyssnar när någon tydliga signaler på att jag har gjort fel och då tar jag till mig det också men samtidigt vill jag också kunna få min röst hörd utan att det blir en jävla massa skit snack bakom ryggar och trakaserier både på det fysisk och psykiska spåren med mera.  Alla har vi olika sätt att vara på och alla har vi våra problem, men att dömma någon ut efter olika troende och säga saker som ej stämmer det kan jag ej acceptera. Inte änns jag har hitta på massa saker som ej stämmer jag håller mig till saningen när jag vet att det är så och inget annat. Sen vad andra har för problem är ej min ensak och vad andra har för ekonomi det skiter jag i också. Att man lägger sig mina privat saker som ej angång andra då har man gått förlångt och går på min integritet och försöker allt för att hitta en synda bock utan att änns vet varför man själv beter sig så eller står för det man säger och gör. Det värsta jag vet är falskhet, att man ljuger bakom min rygg och spelar allan för att rädda sitt egna skin och både hittar på saker som ej stämmer att jag verkligen har vissa saker. jag blir förbannade på vissa saker och det är när man går på någon annans familjemedlem precis som andra också gjorde förr, då har man verkligen dåligt karaktär för att vara tillräckligt bra vuxen person som ska lära hur man inte ska bete sig i livet som barn, barn gör inte som vi säger utan gör som vi gör och lär ut.  jag gör saker för att skydda mig själv emot andra för att jag vet andra kan göra saker för att få reda på det jag skriver eller gör, och det accepter jag ej i detta lägget att försöka utnyttja min situation. Ack vad vissa har bittit sig själv i tung att jag ej har gjort det jag sa att jag skulle göra för att andra skulle få reda på saker. HAHAHAHAHa lång näsa säger jag bara. tänker inte tillåta att andra får reda på saker heller.... Så länge inte man själv kan hålla sig till saningen eller ärligheten. kan dom så kan jag. dom måste också acceptera at man gör ej så här emot någon. Ytterligare en sak som dom bite sig själv i tunga på var övervakningskamran som jag inte heller åkte och köpte eller riktade den upp emot någon annans balkong som andra har gjort.. Så jag har lyckas ganska långt med att man får smaka på sin egna medicin när man provocerar andra för sin egna fördel. så ack vad man själv grävde groppen och föll ner i den bet sig själv i tungan för att ta sig ur situationen och vända saker till rätta.

God natt och sov gott puss å kram till alla jag verkligen älska mig för den jag är och ingen inannan        

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Annica Brandt - 24 november 2021 12:20

Godeftermiddag min ängel   Du finns någonstans där uppe i himelnen som alltid vill lyssna och läsa vad jag har för tankar och att jag vill bara skriva av mig till dig. Jag vet att du alltid kommer att finnas runt mig tills vi återförens igen med ny...

Av Annica Brandt - 18 november 2021 14:44

Godeftermiddag min ängel   varför ska man behöva bli förbannade varje dag för att människor kör igång med sitt provocerande och trakasserande utan att det finns anledningar till det och reta mig så dom får syre på elden 24/7? Man tänker verkligen i...

Av Annica Brandt - 13 november 2021 09:44

Godmorgon min ängel     "Man undra ibland hur mycket skit man ska behöva gå igenom, och undra hur länge man orkar, men helvete vad man blir stark av motgångar. Det finns ingen som är så stark somden som kämpat. Enda gången jag backar är när jag t...

Av Annica Brandt - 10 november 2021 09:14

Godmorgon min fina ängel   Varför ska man alltid behöva känna sig irriterade 24/7 och varje dag för att man vet att det finns människor så fort man vakna sätter igång med sitt dåliga samvete och beteende? Varför kan man aldrig få vara i fred o...

Av Annica Brandt - 9 november 2021 03:59

godmorgon min ängel     Jag funderar på hur vissa saker sak sluta med allt för att man ej kan ge sig när det gäller att det går förlångt ibland och det blir ett åtlöje för att rädda sitt egna skinn för att försöka bli av med andra människor. Att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards