Direktlänk till inlägg 19 oktober 2021

oktober 2021

Av Annica Brandt - 19 oktober 2021 18:50

Godkväll min ängel   

Man kanske ska tänka sig för innan man dömmer andra och titta sig i spegeln innan man dömmer andra man har inte "alltid rent mjöl i påsen"

Att jag är som jag är emot min omgiving beror på dom själva hur dom behandlar mig då får man också skylla sig själv om dom får samma bemötande som dom själva vill ha. Man kanske ska börja och tänka och titta sig själv i spegeln hur man bemöter andra. Jag har tagit själv detta beslut att ge mig fan på att människor i min omgivning inte ska klara av att lyckas att få mig må dåligt av olika anledningar som försöker med på olika sätt. Det går till en viss gräns när man trampar lite för mycket på mina fötter då får man samka på sin egna medicin hur man bemöter andra människor. Det finns många sätt på hur man bemöter andra med saker och ting och hur man ska tänka. Vill man inte då kör man inte över någon annan heller på saker och ting eller kör med ett tvång emot andra. Ett nej är ett nej då får man faktiskgt acceptera det. Och det gäller allt som berör mig just nu, då står man inte som en jävla polis och fortsätter när man ej tycker om att nadra gör det emot andra människor.   Tycker inte om när man hela tiden måste ha reda på allt och sen prata sidan om munnen för att man ska stå i centrum och för att man är så jävla nyfiken och tror att andra pratar skit som man själv gör.

Känner inte jag för att prata om allt eller prata med någon så behöver det inte betyda att jag är förbannade eller irriterade jag kanske också vill vara ifred  för att man skanske är trött på att vara social hela tiden. När man har ett socialt arbete och träffar människor med olika sjukdomar varje dag då kanske andra ska aceeptera att man inte vill prata hela tiden eller umgås med människor. Sen kan det bero på andra saker som kanske inte heller vill att alla ska få reda på vad som händer runt om kring, jag har mina problem och andra har sina, sen kan man sända ut det på olika sätt och ta emot det på olika sätt och man tolkar saker på olika sätt.  

Jag är inte en sådan människa som byr mig vad andrd gör hela tiden så länge man inte trampar på mina fötter eller ska försöka trycka ner mig i skorna, men omgivningen får väl gå i mina skor då bara jag får lämna dom först. Om jag sitter och gör saker så behöver det inte betyda att jag andra saker som omgivniingen får för sig hela tiden efter som omgivingen måste ha sitta ordet hela tiden för att få reda på vad jag verkligen gör. Man kanske själv har prata med någon över det digitala nätverket men det tänker inte omgivningen på (vissa människor som själv har suttit och prata via padda med släktingar) men dte går bra att hänga mig för det när jag gör samma sak då helt plötsligt pratar man med sig själv. det är tydligen skillnade på folk och fä. Jag tror att det kan vara så här att man har hört att andra stå och säga saker och sen tror man att det är jag som har sagt saker som jag kanske inte har sagt, vissa kommer från andra som ej finns här i denna stad då får man verkligen ta reda på var det kommer ifrån och den personen hade samma problem som andra människor och var perics lika dan och negativ till allt. därför börjar jag och funder om vissa människor har gaddat ihop sig för att försöka med saker.  ingen nämnd och ingen glömmd. För det finns vissa saker som jag tycker är väldigt konstigt att den ena människan står och säger en sak och den andra säger lika dant hur kommer det sig om man nu inte pratar mellan varandra? Alltså finns dte en koppling mellan olika människor som man inte kan erkänna som man visste att jag och den personern var arbetskollegor och där fick man för sig att jag var på samma ställe som personen hela tiden. 

Så man kanske sak ran saka sig själv innan man tar tag i andra människor och titta sig i spegeln hur man själv bemöter andra och dömmer. Jag har inte heller alltid rent mjöl i påsen men jag kan också erkänna att jag har fel på saker men det kan inte tydligen andra göra när man har fel. Det är inte änns "fel att två träter" men att försöka hindar mig på att jag får säga det jag tycker är fel och gå på mig på ett sådant sätt att försöka psyka mig det accepter jag inte. Sen att vi alla människor har olika åsikter och att vi tycker olika det är så samhället är uppbyggt det är därför det är krig i andra länder för att man kanske inte har den demokrin som vi har här i sverige. En sak till som jag hatar är när någon hela tiden ska tillrätta vissa mig på deras åsikter och försöka gör mig minder och försöka få att jag dum ihuvudet och försöka spela ut och utmana mina gränser för att rädda sitt egna skinn emot andra   

Jag funderar mycket och jag kan inte ändra på andra om jag inte kan ändra på mig själv, jag har kommit till insikt att  jag vill inte ha med människor att göra som verkligen kör den falska sidan och kör ful spel och vänder kappan efter vinden för att hitta en synda bock för att man ska rädda sitt egna skinn och sätta ditt andra för sina egna misstag. precis som andra också försökte med längt tillbaka.

Puss å  kram till dom jag älskar på denna jord        

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Annica Brandt - 24 november 2021 12:20

Godeftermiddag min ängel   Du finns någonstans där uppe i himelnen som alltid vill lyssna och läsa vad jag har för tankar och att jag vill bara skriva av mig till dig. Jag vet att du alltid kommer att finnas runt mig tills vi återförens igen med ny...

Av Annica Brandt - 18 november 2021 14:44

Godeftermiddag min ängel   varför ska man behöva bli förbannade varje dag för att människor kör igång med sitt provocerande och trakasserande utan att det finns anledningar till det och reta mig så dom får syre på elden 24/7? Man tänker verkligen i...

Av Annica Brandt - 13 november 2021 09:44

Godmorgon min ängel     "Man undra ibland hur mycket skit man ska behöva gå igenom, och undra hur länge man orkar, men helvete vad man blir stark av motgångar. Det finns ingen som är så stark somden som kämpat. Enda gången jag backar är när jag t...

Av Annica Brandt - 10 november 2021 09:14

Godmorgon min fina ängel   Varför ska man alltid behöva känna sig irriterade 24/7 och varje dag för att man vet att det finns människor så fort man vakna sätter igång med sitt dåliga samvete och beteende? Varför kan man aldrig få vara i fred o...

Av Annica Brandt - 9 november 2021 03:59

godmorgon min ängel     Jag funderar på hur vissa saker sak sluta med allt för att man ej kan ge sig när det gäller att det går förlångt ibland och det blir ett åtlöje för att rädda sitt egna skinn för att försöka bli av med andra människor. Att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards