Alla inlägg under november 2020

Av Annica Brandt - 20 november 2020 13:21

Godeftermiddag  

Tycker  det är så förbannat konstigt att man inte får ha sina egna åsikter om saker och ting. Alla tycker vi olika men för det måste man ibland kunna tolka det på rätt sätt och inte betee så att dömmer andra innan man har hunnit och tänka på vad människor har sagt. Sen hur man tolkar olika saker med olika ton lägen är vi människor finna på att döm där efter utan någon andledning." vissa lägen bör man tänka först och prata sen och inte tvärrtom.

Det finns andledningar till att jag har varit förbannade och arg på människor det är när man inte förstår vad fan jag saäger utan gör tvärrtom och inte vill lyssna på saker varför jag är sådan. Därför blir jag också arg och irriterade på saker. Behandla mig som en vuxen och inte som ett barn jag har faktigskt en egen familj å ta hand om. Och innan man löaser andras problem så kanske man ska tag i sina egna problem först. Jag har sagt till människor att jag inte diskuterar när det finns alkhol inblandat och har även sagt att jag känner inte den genom snälla personen utan bara den tyckna kaxiga och stöddiga personen. 

Jag hatar när man går pås aker som ej stämmer och går bakom ryggen på mig och lägger näsan i blöt och sak lägga sig saker som jag aldrig har bergärt hjälp om. Eller att läggas sig mina privat saker tycker jag inte om att man sitter å diskuterar om utan att någon andledning bakom min rygg. Inte änns jag har gjrot det bakom någon annas rygg. Det är inte säkert att jag diskuterar uppåt utan till min familj och det måste man kunna får göra utan att andra bry sig. Jag vet att jag har tonåringar här men andra har också haft tonåringar och där har aldrig jag lagt mig i och varför ska andra då hålla på och slå ner och hålla på att dumpa när mina tonåringar råka börja bråka.

Det är hårt att höra sanningen på det man själv håller på med och att jag hela tiden ska erkänna att jag gör fel, men tvärrtom då?

Jag har verkligen vissat att jag menar allvar en gång till så kommer jag verkligen vissa vart skåpet ska stå. Jag accepterar inte detta längre att vi alla håller på så här. Jag kan köpa att människor är förbannade och har vissa argumnet men för dte beter man inte sig så här och ska tramp på någon annans tår eller den personliga intergriteten. Och det är inte förlåtligt.

 

Av Annica Brandt - 19 november 2020 19:54

 Godkväll  

Från igår kväll har man varit orolig för mrs det ex och han problem. Tack vare god hjälp av barn och personal så gick det bra.

Jag hatar när andra lägger sin näsa i blöt och står och kommenterar när jag och son står och väntar in för att mrs ex ska få hjälp och stå och säga " vad håller du på med" det ska dennna person skita i så långt näsan räcker. 

Ja sådana är vissa människor, men då kanske också ska tänka sig för att rätt som det är så går man på fel människa  och då kan det bli ännu värre konsekventer. Man måste tänka längre än näsan räcker. Men det är inte mina problem, jo på ett sätt när det berör mig så blir jag också förbannade på saker.

Jag är förbannade på att människor lägger sig mitt liv och behandlar mig som att jag ej kan vara vuxen och ta hand om min egna familj, behandla mig som är i den ålder som jag är i och inget annat. Jag är så trött på människor som inte kan sköta sig själv för att man har egna problem i livet.

Jag ställer bara frågan VARFÖR ska man hela tiden döma andra. Tänk om hela jordens befolkning skulle tänka så för att man inte kan acceptera och respktera  för dom man är och att man inte har samma åsikter som andra.

Eller att man tar varandra för givet, alla har vi olika sätt att ser saker och ting. JAg ser på mitt sätt och har mitt sätt att uppfostra mina barn på frihet under ett ansvar. Och det är så jag själv harblivit uppfostrade på hård men rättviss.

Godnatt å dröm söt  

 

 

Av Annica Brandt - 17 november 2020 15:02

Godeftermiddag  

Inget förvånar mig när det gäller sakersom man kan ha olika åsikter om. Men för det är inte änns fel att två trätter. Har man valt saker här i livet så börjar jag också och fundera på saker som går över min krumiluns.

Jag vet inte om det var jag eller henom fick ett spel inatt, Jag hade försökt att sov en bra stund och då hade jag inte brytt mig om att henom satt på dator det var senare som jag fick lite nog och började frågasätta saker i en lugn ton och då verkar det som att det bet på henom när jag fick sagt mitt då vet jag att henom gick och hämtade nästa och då fick jag ett lite spel på den människan och frågade satte i en snäll ton där också.

Problemet var bara att jag blev ledsen och visade det och nu hoppas jag att henom tog åt sig på vissa saker som henom kommer aldrig att gör.

Jag har sagt att jag tänker aldrig lyssna eller göra saker som andra vill längre utan jag gör dte jag vill och säger vad jag tycker och tänker och det ska andra skita i eller lägga sig . Fattar man inte det så kan man dra så långt pepparn växer.

Jag hoppas även att henom fattade vad jag sa om saker så att henom nu inte går och säger något helt annat då vet jag var det kommer i från om det skulle komma från andra som också håller på. Sen vad man tror är en sak men att börja och lyssna på vad andra säger har vissa väldigt svårt att göra för att man bara vill köra sin väg genom livet. En sak till som henom inte har riktigt lyssnat på är att jag har aldrig sagt att henom har en demens utan att henom kan få demens för att det finns i generna och eftersom henoms släkting har haft det och det är inte säkert att henom får det utan det kan gå ner till sina barn. Sen det här med alkhol det är upp till varje människa att gör men man ska veta innebörden att dte kan skada kroppen mera än det smakar och att det är klassat som sjukdom med en kombination med ångest och depression. Då får man kanske lyssna hur jag säger saker och inte dra sina egna slut satser.

Sen finns det ett ordspråk som " då vänder man sig graven", och det kan vara så att jag kanske inte menar henom nära släkt och här undrar jag vad henom har sagt till sin nära? Varför ska jag erkänna mina fel och brister när henom inte kan änns erkänna själv vad man själv har sagt. Dom är framför allt inte fel fria på något sätt, tänk så lätt det kan bli ett missförstånd men vad fan öppnar man inte munnen då och frågar vad menadr du med detta precis som jag har i frågatsatt. Jag vet att vissa är inte dumma eller smart på att säga vad man tycker eller säga vad menar du? medans andra går bakom och pratar istället för att säga vad man menar till människor. Jag har lärt mig mycket på det här hur jag sak bete mig emot männsikor och att jag måste våga sätta ner forten och säga vad jag tycker och tänker och sen skita i att människor blir sura eller att man inte kan ta kritik.

  


Av Annica Brandt - 16 november 2020 11:13

Godmorgon  

Det märks vem som håller på och psykar människor och det är henoms släkting. Medans henom är inte hemma utan är och jobbar. Jag fattar inte VARFÖR man ska psyka andra när man inte änns känner mig över huvud taget. Jag förstod att henoms släkting skulle börja när mr hade åkt iväg, jag undar vad andledningen är till detta och varför?

Jag kommer aldrig få ett svar på detta, det jag vet är att inte den ena känner mig överhuvudtaget som går hitt med henoms släkting och jag har aldrig prata med henne heller. Henoms släkting fattar ju ingenting att jag inte är kär i henoms nära då för står jag inte vad hon gör här och psykar mig när hon inte vet vad det handlar om från början. Jag sa till henne att hon skulle sluta å psyka mig innan jul i någon trapp men då fick jag bara till svar att det kan du ge dig på och sen har hon fortsatt med hjälp av henom och nära. Men hon fattar inte att jag fattar att det är hon som håller på och säger till henom att hon ska gå på sin släkting och ta och ge sig, hon är inte medveten om konskventerna och vad det innefattar när man beter sig så här. Är det konstigt att jag blir förbannad på henom och ger mig på dom på nätterna när henoms släkting håller på och hittar på saker och beskyller mig att jag har sagt saker som ej stämmer. Då är det alltså henoms släktiing som skrev s-anmälan ihop med sin dotter och har daragit bort mina ord och skrivit hälften av det jag har sagt. Alltså är det hon som har lagt sig i hela tiden å sagt saker till henom som hon ska säga till mig, även här har jag kommit på att det är henoms släkting som har suttit och sagt saker om mina barn för att hon inte förstår innebörden med funktionsnedsatta barn utan hon vill alla funktionsnedsatta på en instutition och får ej vistas ute i samhället. Det är även hon som tror att jag är psykisk sjuk efter som man gör koko teckent i huvudet på sig själv och vissar det för min son som j har med dettta att göra och går och säger att mitt ex behöver ha lung och ro och även mina söner. Vad fan vet hon om det och vem som har vilken diagnos? Hur kan man me doch gå och yttra sig när dte var sin egna dotter som förklarade för mig och inte tvärrtom. Då får man ta reda på vad som är sagt innan man går på mig om saker och ting. vad vet hon om vem jag har pratat med? Och vad vi har kommit överräns om. Och hur kan hon ha mage till att gå och säga till sin dotter att jag ej har någon utblidning och jag vet att det var hon som viskade på finska till sin dotter att varför skriker hon på nätterna vad fan vet hon om det. Jo för att henom prata lite för mycket utan för fyra väggar till sin släkting. Jag vet vad dom två gjorde för fem år sedan när dom började och iakt mig och min familj alltså kommer det inte från henom från början utan hennes släkting. så varken henom eller släkting ska snacka, alltså var det hon som sa till henom att jag och en annan stod och snackade skit om dom när dom stod på balkong. Utan att tar reda på om jag gjorde det med någon annan. där har jag också kommit på henne inklusive henom. Mer och mera rätt får jag i min terrori med detta jävla psykiska på hopp.

  

Av Annica Brandt - 15 november 2020 10:15

Godmorgon  

Hur tänkte hen på det hen pratade om imorse när jag kom hem från jobbet, trodde hen att jag skulle bevisa att jag hade gjort något som jag över huvudtaget har sagt att jag har gjort till hen. Det kanske är så att det handlde om familje saker och inte om hen somm vissa trodde då får man börja å lyssna på vad man pratar om. Jag kan bara tala om att hen var ej i närheten utan hen släklt kom in springade och hen efter och då sa dom att jag hade gjort något utan någon andledning. Och vad dom fick det ifrån vet jag ej. Och sen sdäga något helt annat till någon annan som hen är jävligt fin på att göra bakom ryggar och snack lite för mycket utanför väggar. Som ej jag har godkänt att hen får prata om. Jag kanske inte vill att allt ska komma ut på något område och inte att hen ska prata om allt jag säger till sin släkting. 

Är jag inte hemma så får man ta hen skit på morgonen när jag kommer hem från jobbet och är inte intresserade av hens jävla prpaganda eller hens jävla inspelningar från hens nära. Är det konstifgt att andra inte begriper sig på saker och får höra andra saker än osaningen hela tiden. Ja missförstånd kan det bli men då måsrte man för fan ta reda på om det verkligen stämmer innan man dömmer någon annan eller gör saker som det blir ett angrep eller hot emot någon.   Jag är lika besviken och arg för att andra säger och gör saker bakom min rygg utan också att ta reda på saker om det verkligen stämmer. Det går bra att ljuga och hitta på saker och sen sitta och mutra på hens balkong om det jag har sagt och ändra på mina ord när man vet om själv att man har blivit på kommen ex antal gånger och är så jävla medveten om saker som man själv gör och ehla tiden får jag höra det får du inte göra men det går bar att hen gör saker och håller på nätterna igenom och på morgonen när jag vill sova efter jobbet för att jag sak klara av att jobba och vara fräs ihuvudet. Hur många gånger har inte hen stått och lyssnat och sprejat hårsprej, parymer, skrivit suttit på dator tryck av och på mobil med video samtal. Jag kan sanrt inte räkna upp det på mina fem fingrar. Jag vet exakt vad hen gör och står och säger till sin släkting med sitt tissel och tassel. Hur kommer det säg att hen vet vart jag tar vägen och står över mig 24/7 och står och lyssnar i luftventil plus sätter på vatten? Hen kommer inte komma så långt hade jag varit dom så hade jag börjat dra öron årt mig när jag säger saker till henne. Men inte änns då förstår hen vad jag säger Vad vissa saker innefatttar utan fortsätter än då. Jag kan bara ta lagarn som "sveriges rikeslaga" skrivit. inte änns det vill hen förstå vad det kan bli för konsekventer om man håller på så här.  

Man kanskle ska ta tag i sina egna problem först innan man tar tag i någon annnas problem, jag har sagt att jag inte bryr mig så länge det inte berör mig. Men det gör ju inte hen utan hela tiden ska hen ha sista ordet och bubbla lite för mycket bredd vid munnen.  Hen tror att jag är på den nära hela tiden jag har respekterat och accepterat när den när vill vara själv frö att jag vet om situationen och samma sak har jag visat för min egna släkt med en omtanke för att man bryr sig till någon annan person. Det kanske var för att jag har hjälp en annan människa innan och då visa man saker till brörd människa. Jag gör lika dant när jag jobbar om någon skulle gå bort emot anhöriga. Men jag vet varför hen gör som hen gör det beror på att det finns en svartsjuka och avensjuka som man kanske måste börja och jobba på om man vill ha kvar sin egna familj och sina egna problem.

Jag väljer vem jag vill prata med om mina saker och tycker jag att människor har sagt för mycket och trampat på mina tår lite för länge då vissar jag det också emot männsikor och då får man banne mig står för sina egna konskventer emot mig också, jag är inte fel fri och jag har också brister men jag kan erkänna att jag gör fel. Här ligger det en "hund begravd" på det sättet att jag säger en sak och sen helt plötsligt är det någon som har ändrat mina ord för att vinna sin rygg fri. VARFÖR? 

Hade jag bete mig så här så hade jag börjat å tänka varför säger dom till mig hela tiden och vad har jag gjort för något fel. Sen förstår jag inte en sakhur kan vara så dum att man går på saker som ex att jag skulle åka å köpa en webbkamra för att ha koll på hen när jag ej gjorde det, vad gjorde hen då jo åkte och köpte en webbkamra och tro att man kan se mig med ned dragna persiener och vad jag gör. Hur då? Eller att jag har varit upp och utan för någons dörr och stått och lyssnat i någons brevlåda, som jag inte heller har gjort. Vet jag inte heller vad hen har fått för sig. Jag kan förstå om man går förbi att man kanske kan höra eftersom det är lyhört men inte för att man har en sådan provikation och vill jävlas det är också hen och släkt som gör detta, kankse också nära. Jag vet sanrt inte vad jag ska tro. Jag fattar inte en sak till vad hen har fått för sig när hen inte vet vad jag har frågat till nära över huvud taget, och står och påstår att jag har lagt mig isaker som jag verkligen inte har gjort kommer både från hen och släkting som ej bor här någonstans på något område jag fattar inte varför hens släkt ska lägga sig isaker som inte käönner mig överhuvud taget och det har den släkten gjort sen jag kom tillbaka. Så alltså är hen på ruta ett igen. Och det tro inte hen att jag vet om för nu har hen testat alla möjliga variant och det har inte lyckats med någonting över huvud taget. Sen har man mage till att göra saker när det händer saker med min familj som den släkten hade med att göra över huvud taget. Jag fattar inte heller hur man kan med att skicka hitt någon annan när man inte själv är närvarande och be om hjälp från alla håll. som inte änns jag gör som hen påstår att jag har gjort.  Om man inte är med i diskussion från början och inte vet vad det handlar om så ska man inte lägga sig i heller, Hen har inte änns förstått varför andra flyttade här ifrån något område och den personen drog hen också in när hen visste om att jag var jobbade ihop med personen. Tycker det är väldigt konstigt att man hela tiden ska ha en bekräfftelse på att jag har aldrig sagt något.  Det kommer väl en dag som hen kommer till insikt med sitt egna problem som jag vet att hen aldrig kommer att erkänna till någon vad man själv gör.

Den här hunde som ligger begraven kommer alltid att finnas där och inte änns det fattar hene.

Av Annica Brandt - 11 november 2020 17:29

Godkväll  

Ingenting förvånar mig längre med människor att dom håller och försöker med saker och ting. Jag är fel fri men däremot så vet jag att det går emot min pricper att att man får bete sig hur som helst för att komma åt andra människor. Att man kan ha olika åsikter om saker helt okej men för det hittar man inte på sakeer som inte stämmer om andra man kanske ska hålla sig till verkligheten och inte till osanning. Det värsta jag vet ät när någon går bakom min rygg och försöker anklaga mig hela tiden att det är mitt fel, jag kan inte hänga något i jul gran för att jag har varit förbannade, irriterrade, besviken på människor som verkligen har gått bakom min rygg med sitt jävla siktsanck och inte kan acceptera sina egna fel och brister som dom själva har. Och hela tiden står och lyssnar på sådant som ej berör eller har med att göra. Jag väljer vem jag vill prata med om saker och vad jag säger kommer jag på att dom springer bakom min rygg och snackar utanför väggar till andra då blir jag också förbannade och vissar verkligen att jag är det också med mitt kroppspråk och min hållning emot människor och det har vissa människor verkligen fårtt befara från min sida. Det är inte bara jag som ska få munkavel på mig och inte änns får parat med min egna familj och andra ska kunna gå vet och brett till alla och prata och blanda in alla i en diskussion som man inte vågar själv ta tag i och lösa problemet själv uatan måste ha hjälp från alla och en var. Inte änns jag har begärt hjälp från någon utan lösre mina egna problem själv utan någon annan inbland. 

Det människor inte förstår ju mera dom håller på att psyka och gör som dom gör 24/7 ju starkare blir jag emot dom och mitt självförtronde bara starks ännu mer och jag vågar vissa ett nej är ett nej till människor och det får dom bara acceptera och respektera att jag säger i från när jag tycker något är fel framför allt ett sådant beteende som blir ett sjukt bettende och går till över drift och personliga på hopp som det ej hade behövt att bli. Sen hatar jag när man lägger sig för mycket utan andledning för attg man själv är så förbannat nyfiken hela tiden på vad som händer utan andledning och när man inte kan förklara sig vad man håller på med och ljuger helatiden och säger det har jag aldrig gjort då blr jag också arg. När man sen får en förklaring och ärtliga svar på vissa saker som andra säger att det kanske jagf skulle göra emot hen frö att man är oroliga för någons barnbarn för hens problem då behöver man inte hota med att man själv ska göra saker bakom ryggen på andra när man inte själv tycker om att bli kritiserade och inte förstår vad ett om betyder och säger något helta annat än vad jag har sagt från början till hen. då får man börja och öppna sina egna hen öron om verkligen ska sitta å lyssna och kunna göra andra saker.

Jag ställer mig fortfarande frågan varför hen har ett sådant här beteende och varför man lägger sig mitt liv och mina problem? utan att jag änns har sagt att hen fick det.  

 

Dröm sött å sov sött i drömmarnas land   puss å kram till dom jag älskar mina när och kära  

 

Av Annica Brandt - 9 november 2020 23:16

GodKväll   

Vad ska man säga om denna dagen och natten som har varit rent för jävligt kan jag bara säga. Om jag nu ska acceptera och respektera saker då tycker jag det är väldigt konstigt att andra inte kan göra det heller från sin sida. Och att man kan gå och påstås saker som man själv inte kommer ihåg och sen säga något helt annat. Denna gången när jag skriver här kommer jag att låsa den så att ingen kan utnyttja mina inlägg som andra har gjort och det märks när jag har sagt något så har andra suttit och prtat om det till andra människor som har med saker och ting att göra. Det var min och någon annas från början och vår diskussion och inte någon annan berörd person som skulle lägga sig i och göra det värre som jag sa från början att det kommer att bli om personen får reda på saker. Jag ångrar mig djup att jag över huvudtaget vil lära känna den person och fick inflyttande på mitt liv över huvudtaget. Jag kommer aldrig att förlåt, glömma eller gå vidare tills andra också kan ge sig på sina storm punkter och erkänna det man själv har gjort och sagt. Man kan bara gå tillbaka till sig själv och börja fundera på hur man själv skulle vilja ha det om själv blev behandlad så här på ett fullt beteende. Jag kan bara står för mina konsekventer och ingen annans. Men jag vet att jag inte accepterar det dom håller på med, men där emot kan jag respektera dom som människor men inte för deras handlande.

Jag finner inga mera ord idag eller ikväll tänk om man kunde vända på det dära kaptilet och göra till det något bättre istället för att hålla på så här.

God natt å dröm sött till alla människor   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards