Direktlänk till inlägg 27 juni 2021

juni 2021

Av Annica Brandt - 27 juni 2021 23:07

God kväll mina änglar  

 

När man vet hur sverige har döljt sin sanning om att det ej har funnits tyrtyr samhälle och mentalsjukhus för att skicka iväg människor som var sinneslösa till en intetion och behandla dom som skickit då undra jag var vårt samhäller står för. Att vi i vårts dagens samhälle ska hjälpa alla andra människoor än våra egna svenska medborgare och speciellt sådana människor som har ett funktionsnedsettande eller en utvecklingstörning då börja jag också fundera hur dettta samhället är uppbyggt. Och att man skulle bara slåss som att dom inte fanns eller tillhörde någon familj eller att anhöriga inte blev informaerade om dom hade gått bort. Jag blir så förbannade på att omgivningen inte kan för stå vad ineebörden med en funktionsnedsettning handlar om, då kan verkligen människor bårde gå in och läsa om vipeholmsanstalten och lyssna på p1 dokumentär om det verkligheten att det har hänt. Dettta avecklades under -90 talet, jag tycker verkligen hela svenska samhället ska ta ett ansvar för det vi själv har betet oss även här i svergie som precis som det här med judar och nase tyskland som alldrig har hänt. Även om det är historia så är det våra farföräldra som är en stor bidragande orsak till detta också. Det har även före kommit i findland, norge och även danmark också så andra ska verkligen inte dömma mina tonåringar eller någon annan bara för att vi har problem med olika dioagnoser så är vi inte sämmre människor att vi inte vet hur man ska förhålla sig i samhället eller ute baland männsikor elller hur man uppför sig när det gäller större folksamlingar. Jag blr så jävla ledsen och förbannad när människor har mage till att betee sig så här " då ska dom väl ocksås ta bort en rullstol från en rullstolsbunnden och även en blindkäpp från en blind, jag är så jävla trött på att höra från omgivingen att man är ougppfostrade och att man inte har någon förståelse för vad andra går igenom i livet. Man måste börja och tänka på både hur man beter sig och säger saker för man vet ej hur sårade männsikan blir inombords det kan skada väldigt mycket mera än vad det smakar.

 

En sak till är jag så jävla trött på denna jävla sandlåde nivån som för kommer att man inte vill ta till sig vad andra säger utan bara fortsätter och fortsätter hela tiden i samma anda, ändå mår man själv så jävla dåligt och gör saker för att man ska få rent mjöl i påsen för att alla ska tro på det man säger till ett fastighetsbolag att man inte gör något. Jag är så jävla trött på att man ej kan sitta ute på en balkong utan att andra ska sitta och lyssna och skriva och speja för att man själv är så jävla nyfiken för att inte deras näsa ska gå förbi. Och komma åt andra på ett fullt sätt. Hade människor verkligen gått ner på´midsommarafton och lyssnat på vad vi pratade om så pratade vi inte om någon annan utan bara om oss själva, då behöver man inte smygga ut och lossa som man inte ser männsikor och sitta bakom bambyskyddet på en stol och spreja och röka och skriva och lyssna och tro att vi sitter och pratar om andra männsikor.

 

Godnatt till mina kära änglar        

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Annica Brandt - 24 november 2021 12:20

Godeftermiddag min ängel   Du finns någonstans där uppe i himelnen som alltid vill lyssna och läsa vad jag har för tankar och att jag vill bara skriva av mig till dig. Jag vet att du alltid kommer att finnas runt mig tills vi återförens igen med ny...

Av Annica Brandt - 18 november 2021 14:44

Godeftermiddag min ängel   varför ska man behöva bli förbannade varje dag för att människor kör igång med sitt provocerande och trakasserande utan att det finns anledningar till det och reta mig så dom får syre på elden 24/7? Man tänker verkligen i...

Av Annica Brandt - 13 november 2021 09:44

Godmorgon min ängel     "Man undra ibland hur mycket skit man ska behöva gå igenom, och undra hur länge man orkar, men helvete vad man blir stark av motgångar. Det finns ingen som är så stark somden som kämpat. Enda gången jag backar är när jag t...

Av Annica Brandt - 10 november 2021 09:14

Godmorgon min fina ängel   Varför ska man alltid behöva känna sig irriterade 24/7 och varje dag för att man vet att det finns människor så fort man vakna sätter igång med sitt dåliga samvete och beteende? Varför kan man aldrig få vara i fred o...

Av Annica Brandt - 9 november 2021 03:59

godmorgon min ängel     Jag funderar på hur vissa saker sak sluta med allt för att man ej kan ge sig när det gäller att det går förlångt ibland och det blir ett åtlöje för att rädda sitt egna skinn för att försöka bli av med andra människor. Att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards