Direktlänk till inlägg 10 maj 2021

Maj 2021

Av Annica Brandt - 10 maj 2021 01:20

   Godnatt min kära ängel  

Jag sitter och funderar på saker och ting men även att jag är så jävla fursterade och argumenterade över hur människor som inte fan hur man egentligen mår eller går igenom för något i livet. Ibland kanske inte det handlar om andra människor utan det kan handla om hur man tänker som familj och hur man ska göra med olika saker som att få iväg barn till skolan som inte vill gå ditt överhuvudtaget på grund av olika anledningar. även det kan beror på hur en familj mår. Varför ska då andra lägga sig i saker som man kanske inte vill prata om till alla det had varit en sak om verkligen hade vissat att man bryr sig och inte pratat bakom ryggen där efter för att göra livert surt för andra. Då har man ingen anning vad det handlar om utan man tror att man vet saker, oftast är det omgivningen som säger att barn är ouppfostrade för att man har olika diganoser men det behöver inte synas på alla. Vi alla människor har någon form av funktionsnedsättning och det kommer med åren tillexempel när man får en rollator eller en rullstol om man inte kan stå på sina ben , synen blir dålig och hörelsen då behöver man ha hörapprat är också en slags funktionsnedsättning, bara för att man har en vid vuxen ålder eller ung ålder kan det ha funnits att man har fått dte under en tillväxt i magen och den processen även vid uppväxten kan man få saker det räcker med att gågen saker i livet eller sjukdomar som man inte kan rå för att man får.

Och då behöver man inte som vuxen dömma ut andra bara för att man kanske har det lite jobbigare än sig själv, samma diskussion hade jag med min mamma som över huvudtaget ej har lärt känna sin barnbarn och hur dom fungerar för att dom annser att det är fel pappa till dom medans min egna far är tvärrom ser alla barnbarn lika och gör ingen jämförelse mellan dom utan alla är lika välkommna även om man har en dignos eller inte.

Jag hatar verkligen när det är orättvisor och att man går bakom min rygg för att dömma ut hela familjen och farm för allt en människa och barn som verkligen inte har med oss vuxna diskussioner att göra, jag accepetera inte vissa saker när man psykar ut människor framför andras barn och det skulle jag aldrig själv göra emot någon, barn är barn och då går man inte snackar skit om barnet föräldrar till barnet när förälderna inte är i närheten. Jag kan inte få något ogjort och kan inte ändra på någon annan än mig själv men jag vet vad jag hatar och inte kan acceptera eller respektera saker som görs och fortsätter dag ut och in hela tiden och tar aldrig slut. ibland kanske man ska börja och ta sitt egna förnufft till fånga när människor inte säger något eller pratat om dom, varför ska man foortsätta då och bli irriterade på något som man själv vet om att man gör 24/7.   När man själv sitter och mutar och säger till andra att inte dom ska göra saker och att man ska passa sig och hotar människor då borde man själv också passa sig och sluta och hota andra om man inte tycker om saker själv att bli kritiserade. 

Fortfarande har jag ej gått in på den privata sidan utan hållt mig till diskussionen medans andra har trampat lite för mycket på min personliga integritet som jag ej kan acccepter eller respektera, man sätter inte mun kavel på mig när andra muttra och sitter och lyssnar på allt, sprejar och spelar in då tänker jag också fortsätta och skriva händelsen när dom sperjar , spelar in  skriver på sitt block följer efter mig både inne och ut, eller vad jag äter och om jag har fast eller inte om jag har pengar eller inte det ska andra skita i vad jag gör eller vart jag är på vilken enhet. Jag blir så jävla arg och besviken på att man har ett sådant dålig beteede emot andra. Jag kan köpa vissa saker men kanske det var befogat också men just nu är det tame fan inte befogat. Men om det nu var befogat så kanske man ska ta reda på vad som har hänt innan man går till handling och dömmer andra på det sättet som vissa gjorde när man vet om andra saker. men ibland är man inte i sinna full sinnes bruk och kanske inte menar allt man säger. och jag står för det jag har sagt till vissa människor. Sen fattar jag inte vad andra människor skulle lägga sig i saker och yttra sig som man har gjort på balkong flera gånger och även suttit och snackat skit på ett annat språk, sitta och snacka om vad vi gör som familj och lägga sig  varför andras barn inte går till skolan förstår man inte saker så snackar man inte heller bakom andras ryggar.   och ha mage till att sitta och säga att man inte får lämna barn som har en diganos för att dte kan hända saker , när ska ungdomar få vissa att dom är självständiga och är i den åldern som dom är i. Det är inte andra som är föräldrar till mina ungdomar då behöver man inte lägga sig i vår uppfostran, när man inte vet hur dom fungerar i samhället eller med andra människor vad fan vet dom vad jag har lärt dom då, när båda vill hjälpa till och handla och laga mat plus tvätta och städa gjorde nandra det när dom flyttade hemifrån? Då tycker jag inte att man ska sancka heller. Jag är inte guds bästa barn och är inte heller fel fri och har mina brister också men för det är jag ingen dålig människa jag är lika mycket värd som alla andra på denna jord. Sen kan jag kanske uppfattas på olika sätt att jag kan mer än alla nadra ja när det gäller mitt yrke och det jag är intresserade av och någon inte kan då ska man inte försöka sättas sig på mig och tro att man kan det bättre än vad jag kan, jag lär mig alltid något nytt när jag arbetar med dom äldre och dagen blir sig inte sig lik. Jag har mina problem men ej psykiska som andra på står och tror att jag har.  men vad jag har för problem med mina ben det har ju ingen annan med att göra, om dom domna, låser sig eller tappar balansen eller sparkas  när jag sover. då får man ta det också att det kanske inte är meningen att göra så, men jag kanske inte kan rå för det heller. om jag går ut och går mitt inatten så har inte andra med det att göra det kan beror på at jag ej får sova ordentligt eller att jag vaknar upp väldigt lätt, jag kan inte änns ha fönster öppet för att jag ska ligga svalt och mörkt och ej bli stressade. när ska människor fatta någon gång.

 

Dröm sött idrömmarnas land till mina nära och kär och dom jag älskar allra mest på denna jord         

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Annica Brandt - 24 november 2021 12:20

Godeftermiddag min ängel   Du finns någonstans där uppe i himelnen som alltid vill lyssna och läsa vad jag har för tankar och att jag vill bara skriva av mig till dig. Jag vet att du alltid kommer att finnas runt mig tills vi återförens igen med ny...

Av Annica Brandt - 18 november 2021 14:44

Godeftermiddag min ängel   varför ska man behöva bli förbannade varje dag för att människor kör igång med sitt provocerande och trakasserande utan att det finns anledningar till det och reta mig så dom får syre på elden 24/7? Man tänker verkligen i...

Av Annica Brandt - 13 november 2021 09:44

Godmorgon min ängel     "Man undra ibland hur mycket skit man ska behöva gå igenom, och undra hur länge man orkar, men helvete vad man blir stark av motgångar. Det finns ingen som är så stark somden som kämpat. Enda gången jag backar är när jag t...

Av Annica Brandt - 10 november 2021 09:14

Godmorgon min fina ängel   Varför ska man alltid behöva känna sig irriterade 24/7 och varje dag för att man vet att det finns människor så fort man vakna sätter igång med sitt dåliga samvete och beteende? Varför kan man aldrig få vara i fred o...

Av Annica Brandt - 9 november 2021 03:59

godmorgon min ängel     Jag funderar på hur vissa saker sak sluta med allt för att man ej kan ge sig när det gäller att det går förlångt ibland och det blir ett åtlöje för att rädda sitt egna skinn för att försöka bli av med andra människor. Att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards